зареждане
моля, изчакайте

Проектиране на място за настаняване – Проектиране на успех!

юни 4, 2019

Преди да стартирате бизнес с място за настаняване / било то хотел или дори къща за гости,  както и др./ какви са важните неща:

Всеки, който има финансова възможност може да си осигури пасивен доход за в бъдеще.

Начинът, който ние ще обсъдим е построяване на място за настаняване, наречено по различни начини: хотел, хостел, апарт хаус, къща за гости и др.

Когато купуваме или строим въпросното място за настаняване, всъщност ние купуваме  или строим клиентска маса.

Днес ще се спрем на проектирането, не проектираме място за настаняване, а проектираме бъдещи гости / т.е. бъдещи приходи/.

Как става това?

Няколко са разновидностите на хотели в страната:

  • Градски / бизнес туризъм/.
  • Ваканционни / сезонен туризъм/
  • СПА /целогодишен, но предимно уикенд туризъм/
  • Еко / здравословен туризъм/
  • Къщи за гости / уют,  домашна атмосфера и добра храна /

Какво трябва да знаем преди да започнем проекта:

  • Местоположение
  • Пазара и конкуренцията
  • Таргет група / клиенти към които е насочен проекта/
  • Позициониране в интернет пространството / възможните канали за продажба и как ще продават/
  • Силен отдел маркетинг и продажби
  • Услуги които предлагаме / съобразена с групата клиенти, които търсим/
  • Обучение и персонал / желателно е да има постоянно, целогодишно ядро /

Какви са важните фактори във всеки един от изброените по горе видове места за настаняване:

  • Помещенията да са съобразени с вида настаняване, който предлагаме и да са подходящо оборудвани / естествено да има разнообразие в тях за да не отегчим гостите/
  • Общите части да са правилно и удобно разположени за гостите и те да се ориентират лесно
  • Пространството около мястото за настаняване да предлага добра панорама или добра локация / за градски предимно/
  • Да има персонално отношение към всеки един гост на хотела / при настаняване, по време на престоя и след напускането му/
  • Услугите които предлагаме да са на високо ниво и да се различават от конкуренцията / макар и по малко на брой от предлаганите  при конкурентите услугите да са на по високо ниво от тях /
  • Персоналът да е обучен достатъчно добре и да няма въпроси на които да не може да отговори / визираме : отношение към клиента,  познания за забележителности, магазини, развлечения, услуги на хотела, история на района и др. /
  • Отделът по продажби да знае точно как да продава мястото за настаняване и услугата / т.е.  да знае силните и слабите страни на конкуренцията, както и собствените си силни и слаби страни за да спечели клиенти/
  • Сайтът да е добре изглеждащ и функционален не само към ползващите компютри, но най-вече към мобилни устройства
  • Хората управляващи интернет рекламата трябва  да знаят как и кога да правят кампаниите в рекламата, кои са ключовите думи способни да изкарат сайта на първите места в различните търсачки на интернет пространството.
  • Да се публикуват статии редовно в блога с интересни факти и събития за региона / исторически, културни, битови, природни /
  • Да се предлага нещо ново в услугата всяка година или всеки нов сезон
  • Да се следи чистотата и качеството на храната

Всичко горепосочено маркира само жалоните за изграждане на едно отлично място за настаняване, успявайки да се съобразите с всички тези условия Вие вече наполовина сте успели.

Нашия опит през годините с подобни проекти, е че преди да стартирате трябва да анализирате всички тези параметри,  както и възможностите на пазара поне за няколко години напред. На база анализа създайте си стратегия за развитие поне за 5 годишен период с всички мероприятия, които ще предприемете в него.

Всяко от тези неща ще направи веригата от Ваши гости да расте в геометрична прогресия, защото има един фактор „ от уста на уста“, този фактор може да Ви докара между 50-60% от гостите в един по късен етап.

Това е първата от поредицата ни статии за места за настаняване, в следващите ни ще спрем на всеки от гореизброените видове и ще обясним на какви условия трябва да отговарят за да са печеливши.

Ако желаете ние да сме част от проекта Ви и да помогнем с  анализ и професионално мнение, не се колебайте потърсете ни, ще направим всичко възможно гостите да са доволни а Вие да стигнете  за кратък срок до максимум на приходите.